GDK

Goede Doelen Krant 2015

Op 28 oktober 2015 is de tweede editie verschenen van de Goede Doelen Krant. Uitgebracht door Lionsclub Voorburg Prinses Marianne, in samenwerking met Het Krantje.

In de Goede Doelen Krant zijn de schijnwerpers gericht op de goede doelen waarvoor de Lionsclub dit jaar aan de slag gaat:

•  Kinderboerderij Vreugd en Rust
  •  Kinderweekend van Stichting Achter de Regenboog
  •  Jongerenhospice Xenia
  •  Vereniging De Vrijbuiters

Lionsclub Voorburg Prinses Marianne had al een tijd de wens om met ondernemers en instellingen uit Leidschendam-Voorburg de handen ineen te slaan en samen goede doelen financieel te gaan helpen. Uitgangspunt was en is een ‘win-win’ voor alle partijen.

Nadat verschillende ideeën de revue waren gepasseerd ontstond het idee een Goede Doelen Krant te gaan maken. Met daarin artikelen over de goede doelen, de andere clubprojecten en de club zelf. En advertenties van ondernemers. De eerste editie verscheen in samenwerking met Het Krantje, als losse inleg van Het Krantje van 29 oktober 2014. Burgemeester Van der Sluijs sprak in zijn voorwoord van een geweldig mooi initiatief. De Goede Doelen Krant 2014 bracht het mooie bedrag bijeen van € 4.720,00. Met deze opbrengst en met de opbrengst van andere clubprojecten konden het afgelopen jaar aan drie goede doelen mooie cheques worden overhandigd: SEV-G voetbal, het Prinses Beatrix Spierfonds en Trias Leidschendam-Voorburg. Zij konden daarmee hun projecten uitvoeren en op hun beurt weer anderen helpen.

Alhoewel het een grote klus is om een dergelijk project voor elkaar te krijgen, bleek er ook in dit nieuwe Lionsjaar wederom groot enthousiasme te bestaan om een nieuwe editie van deze krant te gaan realiseren. Wat mooi om te zien dat het enthousiasme zich ook onder de ondernemers verspreid bleek te hebben. Nóg meer ondernemers dan vorig jaar waren bereid om samen met onze club de goede doelen te helpen, geweldig!

En zo is uitgebracht op woensdag 28 oktober 2015 de tweede editie van de Goede Doelen Krant. Met naast de artikelen over de goede doelen van dit Lionsjaar, artikelen over clubprojecten (Bridgedrive, Kids4Kids, KiKa) en de club zelf. Daarnaast nationale topics: 100 Jaar Lions, Lions en Duurzame Samenleving, Lezen en Schrijven, de Lions-VN Vredesposterwedstrijd. En projecten waarbij de club actief is: Open Monumentendag, NL-Doet, de Kledingbank, Stichting Mooi Voorburg en Vereniging Erfgoed Leidschendam.

Velen hebben meegeschreven en meegewerkt aan de Krant. Graag willen wij ook een enorm woord van dank uitspreken aan Karlo Wessels van Het Krantje en zijn collega’s! Zij hebben met niet aflatende inzet en energie alle teksten en advertenties samengevoegd tot een prachtige Goede Doelen Krant.

logoEvelyn Geest, president Lionsclub Voorburg Prinses Marianne
Marianne Knijnenburg, clubcoördinator Goede Doelen Krant