Bestuurswissel Lions Prinses Marianne en nieuwe goede doelen

Uit Het Krantje

In juni 2021 vond de bestuurswissel van Lionsclub Voorburg Prinses Marianne plaats en daarmee werd een bijzonder clubjaar afgesloten. Een clubjaar waarin alleen via de digitale weg gecommuniceerd werd.

Goede doelen

De pandemie heeft voor velen een enorme impact gehad maar in het bijzonder voor kwetsbare kinderen. Daarom is besloten om de opbrengst van de Goede Doelen Krant van 20 oktober 2021 ten goede te laten komen aan twee projecten, namelijk het fietsenproject van Leergeld Leidschendam-Voorburg en Kidsclub De Groene Loper van Stichting Welzijn Oud en Jong.

Stichting Leergeld heeft als doel om kinderen de mogelijkheid te geven op een volwaardige wijze aan de maatschappij deel te nemen. Het fietsenproject richt zich op schoolgaande kinderen in de leeftijd van 8 tot 17 jaar uit gezinnen met een minimum inkomen. Het project bevordert dat de kinderen gewoon kunnen meedoen op school en makkelijker maatschappelijk actief zijn met vrienden en vriendinnen.

Kidsclub De Groene Loper van Stichting WOEJ organiseert elke woensdag middag een kinderactiviteit voor een dertigtal kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar vaak uit kwetsbare gezinnen. Meestal zijn dit creatieve activiteiten of een educatief uitstapje aan het Museon.

Elk jaar wordt een nieuwe president gekozen. Als nieuwe president mocht Chiara Straathof de voorzittershamer en Lions-bel van haar voorganger Nicole de Groot-Budé in ontvangst nemen. Ze roemde haar voorganger vooral om haar stabiele koers en betrokkenheid om er het beste van te maken.

Nieuwe president

Ondanks de coronacrisis werden er afgelopen jaar toch verschillende Lions activiteiten georganiseerd via zoom. Voor komend jaar heeft de nieuwe president als thema ‘duurzaam verbinden’ gekozen. Als attentie voor de club schenkt zij voor iedereen een boom. “Bomen zijn essentieel voor schone lucht en duurzaam. Bovendien heeft de volgende generatie hier baat bij”, aldus Chiara Straathof.

Bijzonder aangenaam was het om deze bestuurswissel ‘live’ mee te maken. Buiten in de tuin konden de Lions elkaar weer na lange tijd weer in levende lijve zien en spreken.