Bestuurswissel Lions Prinses Marianne en nieuwe goede doelen, 2022

Vlnr:

Chiara Straathof (de zittende president)
Kathleen van der Wilk-Carlton (penningmeester)
Judith Haans (2de secretaris)
Renate de Vries (secretaris)
Nicoline van der Minne (Vice-president)
Eugénie Geers-Klein Breteler (de nieuwe president)

Uit het Krantje:

Voorburg - Onlangs vond de bestuurswissel van Lionsclub Voorburg Prinses Marianne plaats en daarmee werd een mooi clubjaar afgesloten.

Eugénie Geers-Klein Breteler werd tijdens een informele setting geïnstalleerd tot 25e president voor het komend lustrumjaar. De overdracht vond op een ludieke manier plaats. Dat had alles te maken met het thema van de nieuwe president. ‘Er zit muziek in de Lionsclub Voorburg Prinses Marianne’. Zo kregen alle leden letterlijk een muzieknoot mee naar huis.

Geïnspireerd door de fundraise commissie die met het idee van nood naar noot kwam, bedacht Eugenie een thema met muziek. Muziek verbindt immers, het geeft energie, troost in tijden van nood maar vooral vreugde en blijdschap. Met een feestelijk lustrumjaar in het verschiet werd daarom ‘Met de muziek mee’ bedacht. Door covid raakten actieve muziekorganisaties in Leidschendam-Voorburg in financiële nood. Daarom is besloten om de opbrengst van de Goede Doelen Krant van 26 oktober 2022 ten goede te laten komen aan vijf muziek gerelateerde projecten:

• Het Huygensfestival,
  • Muziekvereniging Forum Hadriani,
  • Voorburgse Oratorium Vereniging,
  • Voorburgs Opera Koor en tenslotte
  • het project ‘Muziek in de Klas.

Naast het bekend maken van het thema voor het nieuwe Lionsjaar werd er ook teruggeblikt op het afgelopen jaar. Chiara Straathof de zittende president kijkt tevreden terug op het afgelopen Lionsjaar. “Er was gezelligheid en er werd veel gelachen. We hebben in kleine groepjes gedaan wat mocht tijdens covid en dat schiep verbondenheid”, aldus Chiara. “Daarnaast was de wens om veel mensen te helpen en dat is zeker gelukt door succesvolle activiteiten te organiseren. Denk aan de tweejaarlijkse modeshow, de kraamverkoop op Koningsdag en het regelmatig inzamelen van kratten voor de Voedselbank. Hierdoor konden weer veel mensen blij worden gemaakt.”