Inzamelingsactie voor de Voedselbank 2021

Hartelijk dank voor jullie helpende handen gisteren, zaterdag 14 november 2020, bij de inzamelactie voor Voedselbank Leidschendam-Voorburg. Het resultaat was geweldig: er zijn alles bij elkaar 201 kratten opgehaald in AH Leidsenhage en AH Julianaplein ; de beide supermarkten gingen daarbij gelijk op.

We hadden natuurlijk te maken met het corona-regime, er waren geen briefjes om uit te delen en afstand houden was geboden, maar het winkelend publiek was begripvol en onze zaak een warm hart toegedaan. Voor het overgrote deel zijn precies die zaken ingezameld die we goed kunnen gebruiken, houdbare zaken. Zo langzamerhand is wel bekend waar de voedselbank behoefte aan heeft. Voor de vele gedoneerde Vega-kaartjes waar nog saldo op stond zijn aan het eind van de dag dozijnen vega-rookworsten gekocht door een wel zeer doortastende dame onder de vrijwilligers.

Een mooi resultaat. We hebben kennelijk te maken met een uitstekend functionerende kernploeg van vrijwilligers.

Ook 12 december waren wij actief met de inzamelactievoor de voedselbank, zie het artikel in Het Krantje:

"Traditiegetrouw stonden op zaterdag 12 december de vrijwilligers van de voedselbank Leidschendam-Voorburg klaar om voor de Kerst en de periode daarna, producten in ontvangst te nemen.

Het is in deze tijd even passen en meten om een dergelijke actie goed te laten verlopen, maar dankzij alle hulp is het toch weer gelukt. Maar liefst 359 kratten met houdbare levensmiddelen zijn er opgehaald. Doordat het aantal aanvragen per week stijgt, is het broodnodig om inzamelingsacties te organiseren. Iedere week worden er voedselpakketten samengesteld om mensen en gezinnen, die het niet breed hebben, in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Het is dan ook hartverwarmend om te zien hoe betrokken mensen zijn. Zo kwamen er financiële donaties binnen en zelfs een ½ Oudejaarslot werd gedoneerd.

De voedselbank heeft veel hulp gehad van de vaste vrijwilligers maar ook van de Rotary Club Voorburg, de Lions Voorburg, Lions Prinses Marianne en de medewerkers van PuuRR aan de Vliet, bij elkaar zo’n 75 mannen en vrouwen. En van de Albert Heyn Julianabaan en Jumbo Leidsenhage. Midvliet ondersteunde de actie en deed live verslag op locatie met interviews".