Richard Spraakman, locatiemanager van WZH Prinsenhof ontvangt de Opvrolijk Pakketten
voor Prinsenhof van de Lions Nicole de Groot, Madeleine van Berkel en Marianne Knijnenburg

Lions overhandigen Opvrolijk Pakketten voor verpleeghuizen

Leidschendam-Voorburg - Dankzij de geweldige opbrengst van de Goede Doelen Krant, konden Lionsclubpresident Nicole de Groot en clubcoördinator Goede Doelen Krant Marianne Knijnenburg al op 30 oktober Opvrolijk Pakketten overhandigen bij verpleeghuizen in Leidschendam-Voorburg.

Clubpresident Nicole de Groot: “Door de coronapandemie is dit jaar alles anders geworden. Het treft ons allemaal. Maar voor sommige leeftijdsgroepen is de coronacrisis uitzonderlijk ingrijpend. Daarom besloten we de opbrengst van deze Goede Doelen Krant geheel ten goede te laten komen aan de bewoners van de zes verpleeghuizen in Leidschendam-Voorburg: WZH Het Anker, Vliethof, Prinsenhof en Schoorwijck en de Florence vestigingen De Mantel en Mariënpark. In overleg met de verpleeghuizen werd het een ‘opvrolijkproject’.”

Marianne Knijnenburg: “Graag bedanken we alle ondernemers die hun advertentie plaatsten in de Goede Doelen Krant! Met als resultaat het prachtige bedrag van € 7.550,00 voor het Opvrolijk Project voor de zes verpleeghuizen. ProSenior pakte de Opvrolijk Pakketten direct in, daardoor kunnen we vandaag al bij de verpleeghuizen langs. We zijn dankbaar dat we in deze moeilijke coronatijd wat extra vrolijkheid kunnen brengen! Contactclown Toet gaat in november al van start met de bezoeken, de eerste zijn in De Mantel en vervolgens in de overige verpleeghuizen.” Richard Spraakman, locatiemanager van WZH Prinsenhof en Conny van Dam, relatiebeheerder vrijwilligers voor WZH, namen de pakketten voor Prinsenhof in ontvangst. Richard: “In het begin van de coronapandemie ontvingen we regelmatig taart en bloemen, maar toen werd het toch stil. Maar nu is er weer iets leuks: vandaag krijgen we van Lionsclub Voorburg Prinses Marianne de Opvrolijk Pakketten. Heel veel dank namens ons en de bewoners, wat zullen ze hier van genieten!”

Daarna togen Nicole en Marianne naar Florence Mariënpark, waar kwaliteitsverpleegkundige Andrea Brons de pakketten ontving. Andrea: “Mariënpark is erg blij met de Opvrolijk Pakketten, hartelijk dank namens ons allen!”. Ook bij WZH Het Anker en Vliethof en Florence De Mantel werden de pakketten gebracht. WZH Schoorwijck volgde op 2 november nog.

Het Opvrolijk Pakket voor de zes verpleeghuizen bestaat uit de Dvd-serie Hollands Glorie, met Willem Duijs, Snip en Snap enzovoort, het boek en de CD Liedjes van Weleer, de CD 100 jaar Vera Lynn, de Dvd-box Beeld van Nederland (1920 - 2005), een kleurboek met alledaagse voorwerpen uit de jaren 50 en een vragenspel met 200 vragen over vroeger. Contactclowns TOET gaat er een vrolijke boel van maken! Met grappen en grollen, muziek en vrolijke liedjes laat zij de bewoners lachen en genieten van een paar vrolijke uren.

Bron: Het Krantje

Reactie van de burgemeester

Het is een zware tijd voor bewoners van de verpleeghuizen. Weinig mogelijkheden voor bezoek en gebonden aan huis. Ook voor de medewerkers is het een zware belasting. En wat kunnen ze dan met elkaar deze opkikker goed gebruiken. Een pakket om de mensen op te vrolijken.

Lees verder >>