Peace Poster Contest 2015

De Lions - De winnaars van de Verenigde Naties Vredesposterwedstrijd zijn op 11 nov bekend gemaakt.

Bijna 400 leerlingen in groep 7 en 8 hebben hard gewerkt  om hun mooiste tekening te maken voor deze Lions-VN Vredesposterwedstrijd.

De drie Lionsclubs Leidschendam-Veur, Voorburg en onze club Voorburg Prinses Marianne hebben deze wedstrijd gezamenlijk georganiseerd met de scholen:

• De Vijverhof,
  • Nieuw Vreugd en Rust,
  • De Driemaster,
  • De Professor Casimirschool,
  • De Lusthof,
  • Samenwerkingsschool Emmaüs, en
  • De Trampoline.

Elk van de Lionsclubs had een aantal scholen onder zijn hoede.

De winnende tekeningen van die scholen werden vanaf 17 oktober 2015 tentoongesteld in de bibliotheek aan de Koningin Julianalaan 257 te Voorburg.

Het publiek kon door middel van stembiljetten de winnaar van de publieksprijs kiezen.

Een vakkundige jury heeft op woensdag 11 november 2015 de jurywinnaar aangewezen.

Er zijn dus twee winnaars in ons deel van district 110AZ:

• De publieksprijs ging naar Wiljan Blom van school Emmaüs in Leidschendam.
  • De juryprijs werd gewonnen door Rozerin Simsek van school De Trampoline, ook in Leidschendam.

foto's jurering 13 okt >>                   foto's opbouw tentoonstelling >>                    foto's prijsuitreiking >>

DISTRICTSWINNAAR

Op 25 november 2015 is ook de winnaar gekozen van het hele lionsdistrict 110AZ. Zie verder >>

Op 27 november zal de landelijke jury uitmaken welke poster (uit de 6 districten) zal worden uitgeroepen als de beste van ons land .

WINNAAR VAN NEDERLAND

De winnaar van Nederland dingt mee naar Winner of the World 2015 >>

INTERNATIONALE WINNAAR

Voor een overzicht van winnende vredesposters van diverse landen (2015): zie verder >>