Vredesposterwedstrijd 2022

Deeldistrict Voorburg

Op veel basisscholen in Voorburg is weer voor de Lions International Peace Poster Contest getekend, met dit jaar als thema "Leid met je hart" . Er deden 12 groepen van groep 8 mee en wel van de basisscholen Nieuw Vreugd en Rust, Sint Maarten, Vijverhof, Driemaster, Groen van Prinsterer, Professor Casimir en Lusthof. Bij elkaar 350 leerlingen.

De twee mooiste tekeningen van elke groep werden geëxposeerd in de bibliotheek in Voorburg. Daar werd een publieksprijs en een vakjuryprijs toegekend. De winnaar van de vakjuryprijs is Lucille Lobaton (r) en van de publieksprijs Desta Godfried (l). Deze tekeningen dingen mee naar de winnende Vredesposter van Lionsdistrict 110AZ

Winnaar Lionsdistrict 110AZ

De jury, speciaal samengesteld voor district 110AZ, koos de winnaar uit 24 posters, die zijn ontvangen van 11 Lionsclubs uit het district.

Tot winnaar is uitgeroepen:

Beatriz Fragoso Castello Branco (11 jaar), leerling van de Oranjeschool te Den Haag,

De poster van Beatriz zal worden ingezonden voor de landelijke kandidatuur. Een landelijke jury kiest dan uit 6 inzendingen (per district één inzending) de mooiste poster welke gaat mededingen naar de wereldhoofdprijs.