Inzamelingsacties voor de Voedselbank 2021

Zie verder >>

Inzamelingsacties voor de Voedselbank 2020

Hartelijk dank voor jullie helpende Lions handen gisteren, zaterdag 14 november 2020, bij de inzamelactie voor Voedselbank Leidschendam-Voorburg. Het resultaat was geweldig: er zijn alles bij elkaar 201 kratten opgehaald in AH Leidsenhage en AH Julianaplein ; de beide supermarkten gingen daarbij gelijk op.

We hadden natuurlijk te maken met het corona-regime, er waren geen briefjes om uit te delen en afstand houden was geboden, maar het winkelend publiek was begripvol en onze zaak een warm hart toegedaan. Voor het overgrote deel zijn precies die zaken ingezameld die we goed kunnen gebruiken, houdbare zaken. Zo langzamerhand is wel bekend waar de voedselbank behoefte aan heeft. Voor de vele gedoneerde Vega-kaartjes waar nog saldo op stond zijn aan het eind van de dag dozijnen vega-rookworsten gekocht door een wel zeer doortastende dame onder de vrijwilligers.

2020

Een mooi resultaat. We hebben kennelijk te maken met een uitstekend functionerende kernploeg van vrijwilligers.

Mogen wij misschien van de gelegenheid gebruik maken om je ook voor de inzamelactie van 12 december a.s. te ‘ronselen'? Dan is resultaat weer min of meer gegarandeerd! Een deel van jullie heeft zich al aangemeld; we komen hier binnenkort graag op terug.

Zaterdag 15 december 2018 werden de Lionsmouwen weer opgestroopt en staken clubleden van Lionsclub Voorburg Prinses Marianne en Lionsclub Leidschendam-Veur de handen ook letterlijk uit de mouwen. De Lions zamelden de artikelen in die door het winkelend publiek in een supermarkt waren afgestaan voor de voedselbank.

Zie het verslag >> en de fotoreportage >>

Verleden jaar, op zaterdag 9 december 2017, waren de beide Lionsclubs ook actief. Zie verder >>

Behalve winkelartikelen hebben de Lionsclubs Voorburg en Voorburg Prinses Marianne in Leidschendam-Voorburg gedurende de maand december 2017 gezamenlijk ook Douwe Egberts Waardepunten ingezameld.

Er zijn bijna 1.000.000 punten opgehaald, goed voor bijna 2.000 pakken koffie voor Stichting Buren, ‘onze’ voedselbank.

Zie verder >>